Bodrum’da öğrencilere sıfır atık eğitimi

Yaşam (İHA) - İhlas Haber Ajansı | 22.05.2026 - 15:31, Güncelleme: 22.05.2026 - 15:09 46+ kez okundu.
 

Bodrum’da öğrencilere sıfır atık eğitimi

Bodrum’da öğrencilere sıfır atık eğitimi

Bodrum Belediyesi tarafından sıfır atık eğitim programı kapsamında ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerine yönelik kapsamlı bilinçlendirme çalışmaları gerçekleştirildi.İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü tarafından öğrencilerin çevre bilinci kazanması ve sürdürülebilir yaşam alışkanlıkları edinmesi hedefiyle Sıfır Atık Eğitimi verildi. 2025-2026 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde yürütülen program kapsamında toplam 14 okulda 1400 öğrenciye verilen eğitimin yanı sıra 1. Sınıf Atık Getirme Merkezini ziyaret etmek isteyen 7 ilkokuldan toplam 225 öğrenciye de tesis tanıtımı yapıldı.Çevre Teknikerleri Filiz Hekimoğlu ve Zeynep Uyar Yabacı tarafından verilen eğitimlerde; karışık ambalaj atıklarının toplama, ayrıştırma ve geri dönüşüm süreçleri hakkında bilgilendirmeler yapıldı. Tehlikeli atıklar, atık piller, elektrikli ve elektronik atıklar, bitkisel atık yağlar ile atık ilaçların çöpe karışması durumunda çevreye verebileceği zararlar detaylı olarak ele alındı. Ayrıca vatandaşların atıklarını ayrıştırarak teslim edebildiği Bodrum Belediyesine ait 1. Sınıf Atık Getirme Merkezinde bulunan 14 farklı atık grubunun nasıl biriktirildiği ve geri dönüşüme nasıl kazandırıldığı öğrencilere aktarıldı.Sıfır atık eğitimi alan öğrencilere, su ve enerji tasarrufuna dikkat çekmek amacıyla toplam 1525 adet perlatör dağıtımı gerçekleştirildi.Planlanan mevcut eğitim programının tamamlanmasına rağmen İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne sıfır atık eğitimi talebinde bulunan okullar olması halinde, eğitim öğretim yılı sonuna kadar okullarda ve 1. Sınıf Atık Getirme Merkezinde eğitimlerin devam edebileceği ifade edildi.
Bodrum’da öğrencilere sıfır atık eğitimi
Bodrum Belediyesi tarafından sıfır atık eğitim programı kapsamında ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerine yönelik kapsamlı bilinçlendirme çalışmaları gerçekleştirildi.

İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü tarafından öğrencilerin çevre bilinci kazanması ve sürdürülebilir yaşam alışkanlıkları edinmesi hedefiyle Sıfır Atık Eğitimi verildi. 2025-2026 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde yürütülen program kapsamında toplam 14 okulda 1400 öğrenciye verilen eğitimin yanı sıra 1. Sınıf Atık Getirme Merkezini ziyaret etmek isteyen 7 ilkokuldan toplam 225 öğrenciye de tesis tanıtımı yapıldı.

Çevre Teknikerleri Filiz Hekimoğlu ve Zeynep Uyar Yabacı tarafından verilen eğitimlerde; karışık ambalaj atıklarının toplama, ayrıştırma ve geri dönüşüm süreçleri hakkında bilgilendirmeler yapıldı. Tehlikeli atıklar, atık piller, elektrikli ve elektronik atıklar, bitkisel atık yağlar ile atık ilaçların çöpe karışması durumunda çevreye verebileceği zararlar detaylı olarak ele alındı. Ayrıca vatandaşların atıklarını ayrıştırarak teslim edebildiği Bodrum Belediyesine ait 1. Sınıf Atık Getirme Merkezinde bulunan 14 farklı atık grubunun nasıl biriktirildiği ve geri dönüşüme nasıl kazandırıldığı öğrencilere aktarıldı.

Sıfır atık eğitimi alan öğrencilere, su ve enerji tasarrufuna dikkat çekmek amacıyla toplam 1525 adet perlatör dağıtımı gerçekleştirildi.

Planlanan mevcut eğitim programının tamamlanmasına rağmen İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne sıfır atık eğitimi talebinde bulunan okullar olması halinde, eğitim öğretim yılı sonuna kadar okullarda ve 1. Sınıf Atık Getirme Merkezinde eğitimlerin devam edebileceği ifade edildi.

Muğla HABERİ

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve bultenizmir.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.