Çam ormanlarına biyolojik kalkan
Yaşam
(İHA) - İhlas Haber Ajansı |
21.05.2026 - 10:03, Güncelleme:
21.05.2026 - 09:37 72+ kez okundu.
Çam ormanlarına biyolojik kalkan
Çam ormanlarına biyolojik kalkan
Manisa’nın Sarıgöl ilçesi ve çevresindeki ormanlık alanlarda çam ağaçlarına zarar veren çam kese böceklerine karşı biyolojik mücadele başlatıldı. Laboratuvar ortamında üretilen yaklaşık 1500 predatör böcek, zarar gören bölgelere salınarak doğaya dost yöntemle mücadeleye geçildi.Sarıgöl ve çevresindeki çam ormanlarında ağaçlara büyük zarar veren çam kese böceklerine karşı Sarıgöl İlçe Orman İşletme Şefliği ekipleri harekete geçti. Kimyasal ilaç yerine biyolojik yöntemlerin tercih edildiği çalışma kapsamında laboratuvarda üretilen predatör böcekler doğaya bırakıldı.Konu hakkında bilgi veren Sarıgöl İlçe Orman İşletme Şefi Emin Şıvka, "Çam kese böceklerine karşı laboratuvarda ürettiğimiz predatör böcekler geldi. Yaklaşık 1500 tane böcek, çam kese böceklerinin zarar verdiği bölgelere salındı. Biyolojik mücadele yapılıyor. Tel kafeslerde düzenli boşaltılıp yeniden tuzaklanıyor." dedi.Doğal dengeyi koruyarak yapılan biyolojik mücadelenin belirli aralıklarla sürdürüleceği öğrenildi.
Çam ormanlarına biyolojik kalkan
Manisa’nın Sarıgöl ilçesi ve çevresindeki ormanlık alanlarda çam ağaçlarına zarar veren çam kese böceklerine karşı biyolojik mücadele başlatıldı. Laboratuvar ortamında üretilen yaklaşık 1500 predatör böcek, zarar gören bölgelere salınarak doğaya dost yöntemle mücadeleye geçildi.
Sarıgöl ve çevresindeki çam ormanlarında ağaçlara büyük zarar veren çam kese böceklerine karşı Sarıgöl İlçe Orman İşletme Şefliği ekipleri harekete geçti. Kimyasal ilaç yerine biyolojik yöntemlerin tercih edildiği çalışma kapsamında laboratuvarda üretilen predatör böcekler doğaya bırakıldı.
Konu hakkında bilgi veren Sarıgöl İlçe Orman İşletme Şefi Emin Şıvka, "Çam kese böceklerine karşı laboratuvarda ürettiğimiz predatör böcekler geldi. Yaklaşık 1500 tane böcek, çam kese böceklerinin zarar verdiği bölgelere salındı. Biyolojik mücadele yapılıyor. Tel kafeslerde düzenli boşaltılıp yeniden tuzaklanıyor." dedi.
Doğal dengeyi koruyarak yapılan biyolojik mücadelenin belirli aralıklarla sürdürüleceği öğrenildi.
Sarıgöl ve çevresindeki çam ormanlarında ağaçlara büyük zarar veren çam kese böceklerine karşı Sarıgöl İlçe Orman İşletme Şefliği ekipleri harekete geçti. Kimyasal ilaç yerine biyolojik yöntemlerin tercih edildiği çalışma kapsamında laboratuvarda üretilen predatör böcekler doğaya bırakıldı.
Konu hakkında bilgi veren Sarıgöl İlçe Orman İşletme Şefi Emin Şıvka, "Çam kese böceklerine karşı laboratuvarda ürettiğimiz predatör böcekler geldi. Yaklaşık 1500 tane böcek, çam kese böceklerinin zarar verdiği bölgelere salındı. Biyolojik mücadele yapılıyor. Tel kafeslerde düzenli boşaltılıp yeniden tuzaklanıyor." dedi.
Doğal dengeyi koruyarak yapılan biyolojik mücadelenin belirli aralıklarla sürdürüleceği öğrenildi.
Manisa HABERİ
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) ve diğer ajanslar tarafından eklenen tüm haberler, sitemizin editörlerinin müdahalesi olmadan ajans kanallarından çekilmektedir. Bu haberlerde yer alan hukuki muhataplar haberi geçen ajanslar olup sitemizin hiç bir editörü sorumlu tutulamaz...
Habere ifade bırak !
Bu habere hiç ifade kullanılmamış ilk ifadeyi siz kullanın.
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları
(0)
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.
